Matikkapako

Matikkapako -matikkapeli on kehitetty ylä-asteikäisille oppilaille. Tietokonepelin avulla oppilaiden on tarkoitus ratkaista erilaisia laskutoimituksia ja edetä pelissä.

Matikkapako-peli on suunniteltu Digiverstaan projektina yläkouluikäisille oppilaille matematiikan opiskelun tueksi. Nykyinen projektitiimi aloitti työskentelyn 2018 keväällä ja peli valmistui joulukuussa 2018. Peli koostuu useista eri huoneista, joissa oppilaat ratkovat erityyppisiä yhtälöitä eriliaisissa minipeleissä. Opettajat voivat syöttää ja muokata yhtälöitä eri luokkien tarpeisiin vaikeusasteen mukaan. Peli on suunniteltu pääasiassa 7. ja 8. luokkalaisille. Pelin graafinen ilme on luotu nuorten ideoiden ja ehdotusten perusteella.

Peli on pelattavissa verkkoselaimella (Internet Explorer, Edge, Safari sekä Firefox). Projektissa mukana ovat olleet yläkoulut Vantaalta ja Kouvolasta, DELL sekä Housemarque.

TIIMI

JANESSA AULEN

Ohjelmoija

MATTI KARPPANEN

Ohjelmoija

RIKU HEINO

Ohjelmoija

MIKA TENOKOSKI

Ohjelmoija & äänet

TEEMU TURKU

Ohjelmoija

IDA ALANKO

Nuorempi ohjelmoija

MIRA MOISIO

Graafikko

LUMO KUMPULAINEN

Nuorempi ohjelmoija

“Työskentely huippujen tiimiläisten kanssa oli parasta tässä projektissa”

KIINNOSTAVINTA PROJEKTISSA

matikkapako
matikkapeli-2

“Tietokannan koodaus, käyttäjien hallinta sekä opettajanäkymä vaatisivat vielä kehitystä”

TIIMIN OMIA KEHITYSEHDOTUKSIA

Close Menu